Bezwaar tegen Bewuzt

Geachte dames, heren,

In 2015 startte ik een psychologische behandeling die in datzelfde jaar eindigde. Per 1 januari was ik overgestapt naar een andere zorgaanbieder. De declaratie diende ik dus in bij mijn 'oude' zorgaanbieder. Bewuzt dus. Het indienen ging niet eenvoudig. Bestanden groter dan 5 mb zouden niet verzonden kunnen worden. De bijlage (de factuur van de zorgverlener) besloeg echter slechts 0,5 mb. Ook moest meerdere malen hetzelfde bestand worden verstuurd omdat jullie systeem aangaf dat het niet ontvangen was. Diverse foutmeldingen later was het alsnog gelukt. Toen zou de bijlage 'onduidelijk' zijn en heb ik opnieuw de declaratie ingediend. Die zou incompleet zijn. Nogmaals verstuurd nu met extra informatie van onder meer de huisarts.

Er zouden 'gegevens' ontbreken maar in het systeem stond niet aangegeven welke gegevens jullie dan misten. Na mijn vraag daarover aan jullie werd dat duidelijker. Mijn zorgverlener leverde alsnog de gegevens aan waar Bewuzt om vroeg en vandaag ontving ik online de informatie 'bedrag wordt niet vergoed', zonde enige opgave van redenen. Dit is niet alleen onwenselijk maar zelfs onacceptabel. Daarom stel ik voor dat Bewuzt goed kijkt naar hoe de dienstverlening verbeterd kan worden, met name op het gebied van communicatie.

Uiteraard teken ik hierbij ook bezwaar aan tegen het afwijzen van de declaratie.

Mocht u niet binnen vijf werkdagen na vandaag de door mij gevraagde informatie verlenen dan zal ik de betreffende autoriteiten op de hoogte stellen van jullie omissie. Voor de algehele transparantie: dit bericht valt na te lezen op http://vragen.blogspot.com

Hoogachtend,

T. Weijnschenk

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT