Belastingdienst: vervolg

Direct nadat ik dit bericht http://vragen.blogspot.nl/2014/07/belastingdienst.html had gedeeld via sociale media werd ik gebeld door Mevrouw ... van de Belastingdienst, afdeling Omzetbelasting. Zij vertelde mij sinds vanmorgen (...) mijn dossier in handen te hebben en eerdaags een uitspraak te doen. Nog geen kwartier later werd ik gebeld door een bijzonder zenuwachtige dame van de Belastingdienst die mij vergat haar naam te vertellen maar 'wist' dat ik speciaal naar haar gevraagd had. Wat niet zo is. Ik vroeg de centraliste mij per direct te laten terugbellen door een leidinggevende. De zenuwachtige dame werd overruled door de heer... van de afdeling .... Wat vreemd is want volgens de centraliste werkt hij vandaag niet. Wat op zich een verklaring is voor het feit dat hij (in elk geval tussen 11.00u en 15.15u) zijn telefoon niet opnam. Waar hij die uren was is dus vooralsnog een raadsel.

Meneer ... vertelde mij dat er 24 mei een brief aan mij gestuurd is met de mededeling dat ik een extra boete krijg omdat ik niet heb gereageerd op de brief van zijn collega, de heer ..., van 25 april. Ik heb echter wél gereageerd door te bellen maar ik zou worden teruggebeld en dat is niet gebeurd. Volgens de heer ... heeft zijn collega (geen naam bekend) mij gebeld op 1 juli. Echt, ik heb die dag niemand van de Belastingdienst aan de telefoon gehad en mijn telefoon maakte geen melding van een gemist gesprek op die dag.

Het verrekenen van het teveel betaalde bedrag aan omzetbelasting 2011 met mijn (voorlopige) teruggave 2013 wordt gedaan - aldus de heer ... - 'door iemand van de afdeling Omzetbelasting in overleg met iemand van de afdeling Invorderingen'. Toen ik naar een naam vroeg (want ik vind het lastig om de Belastingdienst te bellen en naar 'iemand' te vragen) vertelde hij dat mijn dossier nu ligt bij mevrouw ... van de Belastingdienst. Het rechtstreekse nummer dat de heer ... mij gaf van mevrouw ... blijkt echter 'tijdelijk niet in gebruik'. Dat wordt dus een nieuwe klacht.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT