Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

7 juli 2014

Belastingdienst: Vervolg II

Aangezien men bij de Belastingdienst 'vergeet' te werken (zie: http://vragen.blogspot.nl/2014/07/belastingdienst-vervolg.html) belde ik zelf maar weer eens met de afdeling MKB-1/Team 5/RLO, kantoor Amsterdam.

Verrassend genoeg werd er na een kwartier al opgenomen. Door een meneer die vertelde dat ik het nummer van de heer ... had gekozen. Wat vreemd is want volgens het secretariaat behoort het betreffende nummer toe aan de heer ... die helaas al een paar weken lang geen tijd heeft om te reageren op mijn terugbelverzoeken. Die verzoeken leidden ertoe dat ik de heer ... te spreken kreeg nadat ik eerst hoorde dat de beambte die mijn dossier behandelt (de heer ...) al 'een tijdje' ziek is.
De heer ... gaf mij een rechtstreeks toestelnummer dat zou toebehoren aan mevrouw .... Het nummer blijkt echter niet te bestaan en volgens het secretariaat werkt er op de betreffende afdeling niemand van die naam.
Volgens het secretariaat is vandaag welgeteld niemand van de afdeling aanwezig op kantoor. Wel kreeg ik het rechtstreekse nummer van ene mevrouw ... met het verzoek die morgen ('Want vandaag werkt zij niet.') te bellen..De secretaresse wilde mij - opdat zij het zelf ook zat is mensen aan de telefoon te krijgen die klagen over de betrokken medewerkers - doorverbinden met de teamleider, Mw. ... (of zo). Die bij navraag op vakantie blijkt te zijn. Tot 7 augustus.

Zullen er echt nog mensen zijn die zich afvragen hoe het komt dat de Belastingdienst een enorme achterstand heeft bij het behandelen van dossiers?

Wordt vervolgd.

Update: vandaag werd ik gebeld door een woeste medewerker die eiste dat zijn naam zou worden verwijderd van dit weblog. Nou vooruit, omdat hij dat niet zo aardig vroeg...Hij vertelde van ernstige privé-omstandigheden waar zijn werk onder leed. Natuurlijk sympathiseer ik met hem en daarom raadde ik hem aan zich ziek te melden en het werk aan anderen over te laten. Daarna sprak ik een mevrouw van het hoofdkantoor die zich namens de afdeling excuseerde en mij toezegde een en ander grondig uit te zoeken en mij morgen (9 juli 2014) terug te bellen. Zij klonk bijzonder oprecht en ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt. Tevens verzocht ik haar de betrokken medewerker een knuffel te geven want te horen aan de toon in zijn stem heeft hij die heel hard nodig.

Update II: vandaag (10 juli) ontving ik van de Belastingdienst een schriftelijke reactie op mijn bezwaarschrift van 5 juni. Twee maal. Ondertekend door twee verschillende medewerkers van dezelfde afdeling. Die beiden wat anders hebben besloten. De ene medewerkster wil mijn bezwaarschrift pas in behandeling nemen wanneer ik die heb gemotiveerd en de andere medewerkster heeft mijn bezwaarschrift wél behandeld maar afgewezen; ik moet alsnog een boete betalen. Morgen maar weer even bellen...

2 opmerkingen:

די מריו zei

Respect voor je doorzettingsvermogen.

Love As Always
Di Mario

robalberts zei

De invloed van Meneer Wiebes is dus nog niet te merken. Onze oud-wethouder heeft toch de taak om de belastingdienst te verbeteren?

Volhouden voor jou.

Succes!!!

Bemoedigende groet,